موارد استفاده از زانو بند طبي

تجربيات ما در اختيار شما

موارد استفاده از زانو بند طبي

۸ بازديد

اكثر افراد جامعه در سراسر جهان از زانو درد رنج مي برند. آسيب هايي كه به زانو وارد مي شود يكي از معضلات بزرگ در انجام فعاليت هاي روزمره و فعاليت هاي ورزشي به شمار مي رود. اكثر ورزشكاران دچار عارضه هايي از جمله پارگي رباط هاي صليبي مياني، صليبي قدامي، پارگي رباط جانبي و پارگي بافت غضروف  مي شوند؛ در اين راستا استفاده از زانو بند طبي يكي از بهترين روش هاي درماني براي جلوگيري و پيشگيري از وقوع آسيب هاي بيشتر، كنترل درد و كمك به روند بهبودي پيشنهاد مي شود. اكثر افراد جامعه به ويژه افراد مسن بالاي پنجاه سال با عارضه ي پوكي استخوان، آرتروز، ساييدگي غضروف و كشش تاندون، دست و پنجه نرم مي كنند كه در اين زمينه ميتوان از زانو بند طبي به عنوان وسيله ي كمكي براي تسكين درد كمك گرفت.


موارد استفاده از زانو بند طبي

زانو بند طبي در راستاي حمايت از مفاصل زانوها، كنترل حركات، حفاظت و پيشگيري از وقوع عارضه هاي تازه در مفاصل، استفاده مي شود و در برخي موارد در سرعت روند درمان موثر است. 

اين زانو بندها نه تنها براي زانوهايي كه دچار عارضه هاي خفيف شده اند موثر است بلكه براي زانو هايي كه كاملا يا درصد بالايي قدرت حركت خود را از دست داده اند نيز مفيد است. 

همچنين براي گرم نگه داشتن، تسكين درد كشكك زانو و بهبود آسيب ديدگي رباط ها و تاندون ها نيز كارايي زيادي دارد. 

اگر در زانو ها، رباط هاي صليبي زانو دچار آسيب شده اند بهتر است از يك زانو بند لولا دار استفاده شود كه البته بعد از انجام عمل جراحي در اين ناحيه، پزشك شما، استفاده از اين نوع زانو بند را براي شما ضروري ميداند. علت انتخاب زانو بند لولا دار به اين دليل است كه قابليت قفل شدن دارد و در دوران نقاهت كاملا پاها را ثابت نگه داشته و زماني كه پزشك تعيين كند ميتوان قفل آن را باز كرد.

زماني كه غضروف هاي زير كشكك زانو دچار آسيب ديدگي شود بايد از زانو بند هايي  كه جنسشان از نئوپرن است استفاده شود زيرا به ثابت نگه داشتن كشكك زانو در جاي خود كمك مي كند و به مرور زمان درد را تسكين مي دهد.

زانو بند ها در انواع مختلفي توليد مي شوند كه هر يك كارايي بخصوصي دارند. برخي از ساده ترين زانو بند ها را مي توانيد از مراكز بهداشتي و داروخانه تهيه كنيد اما برخي از اين زانو بند ها كه پيشرفته تر و اختصاصي هستند را به طور سفارشي مي توانيد تهيه كنيد كه در اين صورت ضروري است به پزشك متخصص مراجعه كنيد. 


انواع زانو بند طبي

زانو بند فنر دار

زانو بند آتل دار

زانو بند لولا دار

زانو بند چهار فنره

زانو بند كشكك باز

زانو بند كوتاه نئوپرني

زانو بند ورزشي پد دار

زانو بند بي حركت كننده 

زانو بند نئوپرني چهار فنر 

زانو بند ورزشي كشكك باز

زانو بند با نئوپرن يك طرفه

زانو بند لولا دار كشي با چند محور 

زانو بند كوتاه كشكك باز با چهار آتل نرم 

توجه داشته باشيد كه قبل از تهيه و سفارش هر يك از اين محصولات بايد با پزشك متخصص مشورت كنيد.


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.