پوكه فندق چه موقع تشكيل مي شود؟

تجربيات ما در اختيار شما

پوكه فندق چه موقع تشكيل مي شود؟

۱۴ بازديد


پوكه فندقي يكي از پركاربردترين پوكه معدني مي‌باشد .حال ما مي خواهيم بدانيم پوكه  فندق چه موقع تشكيل مي شود؟


پوكه فندوقي هنگامي تشكيل مي شود كه پس از وقوع آتشفشان و خروج مواد مذاب ،گاز درون اين مواد به سطح زيرين نفوذ كرده و بر اثر فشار و حرارت بالايي كه اين گازها دارند لايه هاي زيرين ماگما را سوزانده و سپس از آنها خارج مي شود در اين مراحل رسوباتي تشكيل مي شود،پوكه فندقي حاصل اين فرآيند است.اندازه اين پوكه بين 10 تا 12 ميليمتر و وزن آن بين 500 تا 700 كيلوگرم است.

ويژگيهاي پوكه فندقي چيست؟پوكه فندقي به علت ماهيتي كه دارد در برابر گرما و حرارت بسيار مقاوم است و يك عايق مناسب براي حرارت است و همچنين در برابر آتش سوزي نيز بسيار مقاومت بالايي دارد.اين پوكه دربافت خود حباب هاي هوايي فراواني دارد كه سبب وزن بسيار كم آن شده و براي ساخت مصالح ساختماني سبك كاربرد دارد.همچنين به علت مقاومت و درجه سختي بالايي كه دارد مي توان در ساخت سازه هاي ضد زلزله از آن استفاده كرد.

در اينجا مي خواهيم بدانيم پوكه فندقي چه كاربردهاي دارد؟

از اين پوكه بيشتر در ساختمان سازي در تهيه مصالح ساختماني سبك،توليد بلوك هاي سبك،در سطح بندي طبقات ساختمان و همچنين  ساخت بتن استفاده مي شود.

همچنين از پوكه معدني فندقي در كشاورزي در تهيه خاك سبك براي محافظت كردن از رطوبت خاك،تقويت كننده خاك و همچنين دفع كننده آفات از گياهان استفاده مي شود.

از پوكه معدني فندقي در راه سازي براي بستر سازي جاده ها و ساخت تونل ها و سدسازي نيز استفاده ميشود.

اين پوكه را مي توان با روش هاي متعدد با قير مخلوط كرد و به عنوان جايگزين بتن بام از آن استفاده كرد.

مي توان اين پوكه را به جاي ماسه در آسفالت سازي جايگزين كرد و يك آسفالت مقاوم تري ساخت .كه براي ماشينهاي سنگين بسيار پركاربرد است.

نكته جالب اين است كه بدانيد علاوه بر موارد فوق مي توان از آن در تصفيه آب نيز استفاده كرد.

كيفيت پوكه را بر حسب وزن آن مشخص مي كنند به اينگونه كه هرچه وزن كمتري داشته باشد با كيفيت تر است.

پوكه هاي فندقي موجود  وزني بين 500 تا 600 كيلوگرم دارد  اين در حالي است كه برخي از پوكه هاي ديگر تا 800 كيلوگرم نيز وزن دارند.و هر چه وزن اين پوكه ها كمتر باشد كيفيت آنها بهتر و استاندار تراست.

براي كسب اطلاع از قيمت هاي پوكه فندقي مي توانيد ليست قيمت پوكه فندقي معدني را در سايتها ببينيد و مناسب ترين قيمتها را انتخاب كنيد.

مخلوط پوكه فندقي سياه با قير رواني قابل قبولي دارد و مي‌تواند مستقيم پمپ شود و مورد استفاده قرار بگيرد.

همچنين مي توان با همين سبك دانه‌هاي پوكه معدني سياه فندقي، آسفالت گرم ساخت.

پوكه فندقي  به دليل وجود حفره با ساختار سلولي و فضاهاي خالي موجود در سبك دانه پوكه فندوقي سياه سبب استهلاك صوت پس از برخورد با آن مي گردد.

براي تست ويژگي تراكم ناپذيري سنگ پوكه فندوقي سياه آن را زير فشارهاي ثابت و متناوب قرار داديم، تاثيري بر ظاهري و ميزان فضاي خالي درون آن نداشته و سبب تراكم سبك دانه نمي شود.براي خريد پوكه فندقي با شماره تلفنهاي زير تماس گرفته و يا با يك كليك به سايت ما مراجعه كنيد و سفارشات خود را ثبت كنيد.


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.