پوكه مخلوط و انواع آن ها

تجربيات ما در اختيار شما

پوكه مخلوط و انواع آن ها

۱۲ بازديد

در اين مقاله مي خواهيم بدانيم پوكه مخلوط چيست ؟ چه كاربردهايي دارد ؟ قيمت پوكه مخلوط چقدر است؟


پوكه تركيبي كه از تركيب كردن چند نوع پوكه مختلف به دست مي آيد با نام پوكه تركيبي هم شناخته مي شود. در اين مطلب به توضيحاتي در مورد  اين پوكه و كاربرد هايي كه دارد مي پردازيم. انواع مختلف اين پوكه در مصارف مختلف به كار مي رود. كه مادر اينجا توضيحاتي راجع به پوكه مخلوط خواهيم داد.پوكه يك سنگ معدني متخلخل است كه از آتشفشان توليد مي گردد و معمولا در اطراف آن يافت مي گردد. از اين رو معادن اصلي استخراج پوكه معدني در اطراف اين كوه هاي آتشفشاني قرار دارند. با استخراج سنگ هاي عظيم پوكه معدني آن ها را در سايزها و وزن هاي متفاوت خرد مي كنند. با مخلوط كردن هر نوع از سنگ هاي پوكه با انواع ديگر آن نوعي از پوكه معدني تشكيل مي شود كه پوكه مخلوط نامگذاري مي شود.پوكه معدني داراي انواع مختلفي در سايزها و وزن هاي گوناگون مي باشد. هر كدام از پوكه هاي معدني در مصارف مختلف ساختمان سازي ، كشاورزي و مصارف عمراني به كار مي رود. اما طي تجربه هايي كه مهندسان تركيب نمودند دريافتند كه با مخلوط كردن با پوكه بادامي مي توان شيب بندي را با دقت بالاتري انجام داد. زيرا هر كدام از آنها داراي وزن و مقاومت متفاوتي بودند. از اين رو با تركيب سبكدانه هاي معدني ، پوكه تركيبي تشكيل مي شود.

پوكه تركيبي از تركيب متفاوتي از انواع پوكه به دست مي آيد. 

 كه يكي از آنها پوكه نخودي بادامي ميباشد.

در اين نوع پوكه تركيبي ، پوكه معدني نخودي را با پوكه معدني بادامي تركيب مي كنند و از مخلوط آن ها اين نوع به وجود مي آيد. سايز دانه هاي نخودي ۵ تا ۱۰ ميلي متر و با دانه هاي بادامي سايز ۱۵ تا ۳۰ ميلي متر تركيب مي شود. اين نوع پوكه بيشتر در سد سازي براي جذب رطوبت و شيب بندي ساختمان به كار ميرود.پوكه عدسي و پودري يكي ديگر از انواع پوكه مخلوط ميباشد.

پوكه مخلوط عدسي و پودري از تركيب پوكه معدني عدسي و ماسه اي كه همان پوكه پودري مي باشد به وجود مي آيد. ابعاد دانه هاي آن تقريبا مساوي مي باشد و داراي دانه هايي تا ۵ ميلي متر مي باشد. اين نوع پوكه تركيبي در ساخت بتن ، موزاييك ، كشاورزي و بلوك زني به كار مي رود.

كاربردهايي كه پوكه مخلوط دارد را ميتوان اينچنين توضيح داد.

انواع پوكه هاي معدني از جمله نوع مخلوط آن براي استفاده در مصارف كشاورزي مثلا تركيب با خاك به عنوان زير كشت رشد براي رشد محصولات باغباني استفاده مي شود. اين پوكه هاي معدني به اين دليل كه خنثي مي باشند هيچ نوع اثر تخريبي روي گياهان ندارد.

تا اينجا متوجه شديد كه پوكه مخلوط از تركيب انواع مختلف پوكه معدني به دست مي آيد. همانطور كه ميدانيد هر كدام از انواع پوكه معدني داراي قيمت مخصوص به خود مي باشد. بنابراين براي تخمين قيمت بايد به انواع به كاربرده شده براي پوكه مخلوط دقت نمود و تغيير قيمت وابسته به قيمت هر كدام از پوكه هاي معدني موجود در آن دارد. مثلا اگر قيمت پوكه عدسي بالا يا پايين داشته باشد قاعدتا قيمت پوكه تركيبي عدسي پودري نيز به همان مقدار تغيير خواهد.

باشماره هاي زير تماس بگيريد تا ازقيمت دقيق پوكه مخلوط اطلاع حاصل فرماييد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.