پوكه نخودي و انواع آن ها

تجربيات ما در اختيار شما

پوكه نخودي و انواع آن ها

۱۴ بازديد

پوكه نخودي نوعي سنگ متخلخل داراي حفره هاي زياد است كه بر اثر فعاليت هاي آتشفشان به وجود مي آيد زماني كه آتشفشان به حال فعال در مي آيد،از آن گازهايي خارج مي شود و پس از خروج اين گازها و  تماس با زمين و سرد شدن اين پوكه تشكيل مي شود.از ويژگي هاي بارز اين پوكه مي توان به مقاومت بالاي آن و در مقابل به وزن كم و سبك بودن آن مي توان اشاره كرد،اين ويژگي هاي خاص باعث پركاربرد شدن آن در صنعت هاي مختلف شده است.و امروزه اكثر مردم به  براي ساخت و سازوديگر كارهاي ساختماني به دنبال پوكه نخودي وديگر محصولات ان هستند.

اين پوكه در دو رنگ سياه و سفيد موجود است ولي استخراج پوكه سياه بيشتر از سفيد است.همين امر باعث قيمت كمتر پوكه سياه نسبت به نوع سفيد آن شده است .از ويژگي هاي بارز اين پوكه مي توان به استحكام بالاي آن و در مقابل به وزن كم و سبك بودن آن مي توان اشاره كرد،اين ويژگي هاي خاص باعث پركاربرد شدن آن در صنعت هاي مختلف شده است.

اين پوكه در دو رنگ سياه و سفيد موجود است ولي استخراج پوكه سياه بيشتر از سفيد است.همين امر باعث قيمت كمتر پوكه سياه نسبت به نوع سفيد آن شده است

وزن هر متر مكعب پوكه نخودي احمد آباد تقريبا 500 الي 600 كيلوگرم مي باشد.پوكه نخودي يكي از انواع پوكه معدني است.پوكه نخودي به پوكه معدني هاي سايز 5 الي 15 ميليمتر مي گويند.اين در حالي است كه وزن هر متر مكعب پوكه نخودي معمولي به عنوان مثال پوكه معدني تبريز و شهر بابك تقريبا 750 الي 800 كيلوگرم مي باشد از اين پوكه معدني براي كف سازي و شيب بندي بين طبقات ساختمان از پوكه معدني فندقي استفاده مي شود.پوكه معدني به دانه‌هاي سبك حاصل از فعاليتهاي آتشفشاني گفته مي شود. مزيت عمده پوكه معدني نسبت به مصالح ساختماني وزن بسيار كم، استحكام بالا و نيز پوكي آن مي باشد.پوكه معدني در سايزهاي مختلفي دسته بندي مي شوند. هر نوع از پوكه معدني كاربرد خاص خود را دارد. جالب است كاربردهاي پوكه نخودي را بدانيد تا موقع خريد بتوانيد بهترينها را انتخاب كنيد.

برتري پوكه نخودي قروه  كردستان نسبت به ساير پوكه معدني اين است كه اين پوكه  نسبت به ساير پوكه معدني سبك تر است كه در متراژ بالا اين اختلاف جرم كاملا مشخص است.

ويژگي هاي  پوكه نخودي تنها به سبك بودن و استحكام بالا ختم نمي شود،تخلخل بالاي اين پوكه باعث مي شود ساختمان ها در تابستان خنك و در زمستان گرم بماند.علاوه بر اين ،پوكه نخودي در حرارت بالاي آتشفشان تشكيل مي شود و همين باعث ضد حريق شدن پوكه شده و در زمان آتش سوزي ساختمان آسيب نمي بيند.

پوكه نخودي در ساخت زيرسازهاي خيابانها بسيار كاربردي مي باشد.و استحكام خيابانها را براي ماشينهاي سنگين تضمين ميكند.از  مهمترين كاربردهاي پوكه نخودي استفاده از آن در ساخت انواع بتن سبك مي باشد.

پوكه نخودي معدني در ساخت انواع بلوك هاي ساختماني،ديواري و سقف استفاده مي شود كه دليل اصلي آن در جهت سبك سازي ساختمان و از بين بردن وزن مرده ساختمان است.به علت خاصيت ضد باكتري بودن پوكه نخودي از آن در تصفيه آب  نيز استفاده ميشود.

از موارد ديگر كاربرد اين پوكه استفاده آن در كشاورزي است،مي دانيم كه يكي از مهم ترين اجزا براي رشد هر گياهي خاك آن است با تركيب اين پوكه با خاك گياهان مواد معدني و همچنين اكسيژن به خوبي به گياه مي رسد.همچنين در مكان هايي كه سروصدا زياد است از اين پوكه به عنوان عايق استفاده مي كنند.در كل مي توان گفت كه از پوكه هاي معدني و محصولات آن در صنعت استفاده فراوان مي كنند.

براي خريد پوكه نخودي هم مي‌تواند حضوري به دفتر شركت مراجعه كنيد و هم مي توانيد با تماس با شماره تلفن هاي زير هر ميزان كه از پوكه نخودي مي خواهيد سفارش دهيد

اگر قصد خريد پوكه معدني  نخودي را داريد جهت كسب اطلاعات به ليست قيمت پوكه معدني قروه كردستان مراجعه كنيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.