ساختار قوزك بند پا

تجربيات ما در اختيار شما

ساختار قوزك بند پا

۶ بازديد

آسيب هايي كه به مچ پا وارد مي شود در انجام فعاليت هاي روزانه اختلال ايجاد مي كند. هنگامي كه به قوزك پا صدمه اي وارد شود به جز استراحت و توقف انجام كاراي روزمره كاري نمي توان كرد. در زمان هاي قديم هنگام آسيب به مچ پا از پيچاندن پارچه به دور مچ استفاده مي كردند كه مقرون به صرفه نيز بود اما امروزه راهكار هايي وجود دارد كه بتوان روند بهبودي را سريع تر طي كرد. در اين مقاله شما را با يكي از محصولات طبي درماني براي آسيب هايي كه به قوزك پا وارد مي شود آشنا مي كنيم. قوزك بند پا يكي از وسايل مورد نياز طبي درماني است براي صدمه هايي كه به مچ و قوزك پا وارد مي شود و اين امكان را مي دهد كه هر چه سريع تر درمان خود را به اتمام برسانيد. يكي از مؤلفه هاي اصلي يك قوزك بند با كيفيت، حمايت آن از ناحيه ي آسيب ديده مي باشد در غير اين صورت از روند بهبودي جلوگيري كرده و درد را تشديد مي كند. 


فوايد استفاده از قوزك بند پا

قوزك بند ها به گونه اي طراحي شده اند كه بتوان به راحتي آن را دور قوزك پا، باز و بسته كرد. لازم به ذكر است كه قوزك بند را مي توانيد در دو نوع بند دار و بدون بند تهيه كنيد لزا وزن، جنس، حمايت و انعطاف در انتخاب شما حائز اهميت است. در خصوص انعطاف پذيري قوزك بند لازم است بدانيد براي آسيب هاي خفيف كاربرد بيشتري دارد اما براي آسيب هاي جدي بهتر است از قوزك بند هايي استفاده شود كه استحكام بالايي داشته باشند و با انقباض قوزك موجب افزايش جريان خون شود. قوزك بند در برخي موارد براي پيشگيري از پيچ خوردگي داخلي يا خارجي در قسمت مچ افرادي كه به دفعات آن را تجربه كرده اند بسيار الزامي است پس بهتر است قبل از پارگي يا كشيدگي تاندون ها از قوزك بند پا استفاده كنيد. قوزك بند براي ورزشكاراني كه بيشترين ساعات روز را به ورزش كردن اختصاص مي دهند بسيار مفيد است و از وارد شدن آسيب هاي احتمالي جلوگيري مي كند اما بهتر است به طور مداوم از قوزك بند استفاده نشود و هر از گاهي به مچ پاها اجازه ي تنفس داده شود؛ پس در هنگام خواب يا مواقعي كه ميدانيد آسيبي مچ ها را تهديد نمي كند از بستن آن اجتناب كنيد. در همه ي اين موارد قبل از تهيه و استفاده از اين محصول با پزشك متخصص مشورت كنيد. 


انواع قوزك بند پا (بند دار، بدون بند، چسبي)

قوزك بند ساده

قوزك بند كشي

قوزك بند ورزشي

قوزك بند ليگاماني

قوزك بند آتل دار


كاربرد قوزك بند پا

درمان تورم 

تسكين درد

كوفتگي قوزك پا

درمان پيچ خوردگي

درمان تعادل مفصل مچ پا




ساختار قوزك بند پا

داخل قوزك بند، قطعات فلزي و پلاستيكي تعبيه شده كه فقط در نوع بند دار آن به كار رفته است و در دو طرف قوزك، قطعات فلزي به عنوان محافظ عمل مي كند. هنگامي كه مچ پا دچار پيچ خوردگي شود، محافظ هاي قوزك بند به وظيفه ي خود عمل مي كنند. 


 

7 روش طبیعی موثر برای رفع تیرگی قوزک، آرنج و زانو

برای حل این مشکل می توانید از هر یک از روش های زیر به دلخواه خود استفاده کنید:

1- یک قاشق غذاخوری نمک بردارید و چند قطره آب لیمو و چند قطره عسل به آن اضافه کنید. آن را خوبی مخلوط کنید و روی نواحی سیاه پوست خود بمالید. این روش نه تنها باعث کمرنگ شدن لکه های تیره می شود بلکه باعث نرم شدن پوست هم می گردد.

2- برای رفع تیرگی پوست می توانید از لیمو استفاده کنید. برای اینکار لیمو را له کنید و مقداری شکر در آن بریزید. سپس این مخلوط را به آرامی روی پوست بمالید تا تیرگی های آن از بین برود. می توانید به جای شکر از نمک نیز استفاده کنید.

3- یک قاشق غذاخوری نمک بردارید، چند قطره آب لیمو و چند قطره عسل به آن اضافه کنید. آن را بخوبی مخلوط کنید و روی نواحی تیره ی پوست خود بمالید. اینکار نه تنها باعث از بین بردن لکه های تیره می شود بلکه باعث نرم شدن پوست هم می گردد.

ادامه مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.