مزاياي استفاده از كمربند طبي

تجربيات ما در اختيار شما

مزاياي استفاده از كمربند طبي

۹ بازديد

اكثر افراد جامعه در سراسر جهان با معضلات كمر درد كه يكي از دلايل آن ناشي از چاقي مفرط است، دست  و پنچه نرم مي كنند. برخي از افراد به دلايل زيادي از جمله ديسك كمر، پارگي ديسك يا ساييدگي مهره هاي ستون فقرات دچار درد هاي غير قابل تحملي مي شوند اين درد ها آنقدر ادامه دار مي شوند كه فرد بيمار كاملا از انجام فعاليت هاي روزمره ناتوان مي شود. در بين راهكار هاي زيادي كه براي كنترل اين درد ها وجود دارد، استفاده از كمربند طبي يكي از روش هاي موقت براي كنترل اين دسته از  بيماري ها به شمار مي رود. بهره بردن از اين محصول مستلزم آگاهي از نكات قابل توجهي است كه در ادامه به توضيح آن ها مي پردازيم. 


مزاياي استفاده از كمربند طبي

كمربند هاي طبي بر اساس آناتومي بدن (كمر) طراحي شده اند به همين منظور ستون فقرات كمر بيمار را در انحناي صحيح جاي مي  دهند و ستون فقرات را تحت حمايت اتصالات به كار رفته در كمربند ها قرار مي دهند كه البته اين حمايت متناسب با كمربند مورد نياز ، تغيير مي كند. 

لازم به ذكر است اتصالات كمربند طبي از جنس پلاستيك سبك ساخته شده است كه در برابر ضربه و آسيب هاي احتمالي مقاوم است. 

كمربند هاي طبي متشكل از صفحات مقاوم در قسمت جلويي و پشتي هستند كه منجر به ثبات لازم در ستون فقرات مي شود و فشار اضافي را از بين ميبرد؛ همچنين گرماي مطلوبي در اين ناحيه ايجاد مي كند كه مقداري از درد را كاهش مي دهد. 

قابليتي كه برخي از كمربند هاي طبي آن را دارا هستند قابليت كشساني اين محصول است كه در كاسته شدن درد در قسمت پايين كمر نقش به سزايي دارد. 

در گذشته مشكلي كه در پوشيدن اين كمربند وجود داشت، ايجاد حساسيت پوستي ناشي از ساييدگي پوست بود كه باعث ميشد بيماران از استفاده ي اين محصول خودداري كنند اما امروزه پارچه هاي نرم و لطيف در لايه ي آخر اين كمر بند ها تعبيه شده است كه كاملا مشكل حساسيت پوستي را بر طرف كرده است با اين حال مي توانيد آن را روي لباس يا زير لباس بپوشيد. 

كمربند هاي طبي به گونه اي طراحي شده اند كه قابليت چند بار شست و شو را دارند و بعد از شست و شو نيز استحكام و دوام خود را حفظ مي كنند.

كمربند هايي كه نئوپرن در آن ها تعبيه شده است بهترين گزينه براي راحتي شما مي باشد زيرا باعث سوزش پوست و عرق سوزي نمي شود. 


انواع كمربند هاي طبي

كمربند ها شامل دو دسته ي كلي سخت و نيمه سخت مي شود. كمربند هاي طبي سخت متشكل از مواد ترموپلاستيك يا مواد فلزي است و اين مواد قسمت هاي جلو، عقب و گاهي كناره هاي كمربند را در برگرفته است. برخي از كمربند ها داراي تسمه هاي فلزي هستند كه خارج كمربند قرار گرفته اند اما كمربند هايي كه داراي قرقره هستند، مقرون به صرفه و استفاده از آن ها راحت تر است.

كمربند هاي نيمه سخت متشكل از مواد منعطف تري مي باشند و تفاوت اين كمربند ها با كمربند هاي سخت، به كار رفتن فوم و مواد پلاستيكي در آن ها است، همچنين از تسمه هاي پلاستيكي در آن به كار رفته است. در آخر شما را به تعدادي از انواع كمربند هاي طي آشنا ميكنيم.

كمر بند طبي منفذ دار

كمربند ضد كمر درد

كمربند فيكس كننده

كمر بند نئوپرن دار

كمربند الكتريكي

كمربند آتل دار

كمربند پشمي



 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.